viernes, 22 de julio de 2016

Bruce Springsteen - Born in the U.S.A.

 
 
The Boss






 
Un clásico: Born in the USA






 
 
Born in the U.S.A.

 
 
Born down in a dead man's town


The first kick I took was when I hit the ground


End up like a dog that's been beat too much


Till you spend half your life just covering up

 

Born in the U.S.A., I was born in the U.S.A.


I was born in the U.S.A., born in the U.S.A.


 

Got in a little hometown jam


So they put a rifle in my hand


Sent me off to a foreign land


To go and kill the yellow man

 

Born in the U.S.A., I was born in the U.S.A.


Born in the U.S.A., born in the U.S.A.


 

Come back home to the refinery


Hiring man said "son if it was up to me"


Went down to see my V.A. man


He said "son, don't you understand"

 

I had a brother at Khe Sahn


Fighting off the Viet Cong


They're still there, he's all gone


 

He had a woman he loved in Saigon


I got a picture of him in her arms now


 

Down in the shadow of the penitentiary


Out by the gas fires of the refinery


I'm ten years burning down the road


Nowhere to run ain't got nowhere to go

 

Born in the U.S.A.,
 
 I was born in the U.S.A.

Born in the U.S.A.,
 
 I'm a long gone daddy in the U.S.A.

Born in the U.S.A.,
 
born in the U.S.A.

Born in the U.S.A.,
 
 I'm a cool rocking daddy in the U.S.A
 

 
------------------------------------------

 
 
Nacido en USA
 

 
Nacido en un pueblo sin futuro

 La primera patada que recibí

 Fue cuando choqué contra el suelo

 Acabas como un perro

 Al que han pegado demasiado

 Hasta que pasas la mitad de tu vida

 Sólo cubriéndote


 Nacido en USA.

 Nací en USA.

 Nací en USA.

 Nacido en USA.


 Me metí en un lío de pueblecillo

 Así que me pusieron un rifle en la mano

 Me enviaron a tierra extranjera

 Para ir a matar al hombre amarillo


 Nacido en USA.

 Nací en USA.

 Nací en USA.

 Nací en USA.

 Nacido en USA.


 Volví a casa a la refinería

 El hombre que contrataba dice:

 "Hijo si estuviera en mis manos"

 Fui a ver a mi hombre del V. A.

 Él dijo:

 "Hijo, ¿no lo entiendes ahora?"


 Tenía un hermano en Khe Sahn

 Luchando contra el Viet Cong

 Ellos aún están ahí, él se ha ido del todo

 Él tenía una mujer a la que amó en Saigón

 Tengo una foto de él en los brazos de ella ahora


 Bajo la sombra de la penitenciaría

 Fuera por los fuegos de gas de la refinería

 Llevo diez años quemando el camino

 Sin lugar al que correr, no tengo lugar al que ir


 Nacido en USA.

 Nací en USA.

 Nacido en USA.

 Soy un abuelo acabado en USA.

 Nacido en USA.

 Nacido en USA.

 Nacido en USA.

 Soy un abuelo rockero guay en USA.
 



Fuente: letra google play

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario